Befektetés a jövőbe

PENdroid versenyen szerepeltek sikeresen a Széchenyi diákjai

A Békéscsabai SZC Széchenyi István Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakgimnáziuma és Kollégiuma csapata a Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampusza és a PENdroid tehetséggondozó csoport által meghirdetett PENdroid 2017 országos döntőjében 2. helyezést ért el.

A PENdroid 2017. versenyre 2-4 fős középiskolás diákokból álló csapatok nevezhettek. A szervezők célkitűzése, hogy az Android oktatással kapcsolatban tanítási feladatot is ellássanak, tananyagokkal támogatták a felkészülést az előselejtezőben.

A verseny két fordulóból állt: első forduló 2016. szeptember 30-tól 2016. október 28-ig tartott, a második forduló 2016. október 29-től 2016. december 9-ig. A Nagykanizsán 2017. február 3-án megrendezett döntőbe a 10 legjobb csapat juthatott be az általuk kitalált, tervezett és kivitelezett játékkal, amely a pontok 40%-át adta, Nagykanizsán a másik 60%-ot a helyszíni munkával lehetett összegyűjteni. 8 órát kaptak az alapfeladat programozására, kivitelezésére, az ötlet továbbgondolására, grafikai kidolgozottságára.

A Széchenyi csapatának tagjai: Kiglics Mátyás (12.D), Forrás Mihály (12.D), Martikán Attila (12.D), Tóth Bálint (12.D).

Kiglics Mátyás röviden így számolt be a versenyről:

„Szeptemberben Martikán Attila találta meg a versenyfelhívást, és kérdezett meg, hogy nem megyünk-e. Szinte azonnal beleegyeztem, és 1-2 órával később már Forrás Misi és Tóth Bálint is csatlakozott, mint grafikusok. Nem tudtuk, mekkora eséllyel indulunk a versenyen, nekem volt minimális tapasztalatom ezen a téren, Bálint már rajzolgatott korábban, Misi viszont az alapoktól kezdte el tanulni. Ebben segítettek a szervezők által közzétett segédanyagok is, de legfőképp egyéb internetes forrásokat felhasználva készültünk.

Az első online forduló alapfeladatát hamar megoldottuk, ezért amennyire tudtuk, bővítettük plusz funkciókkal a magasabb pontszám reményében. Körülbelül 25-30 órát töltöttünk el az elkészítésével, de nagyon meglepődtünk, mikor közzétették az eredményeket, és láttuk, hogy a 46 csapatból a 4. helyen végeztünk.

Látva, hogy van esélyünk bekerülni az első tízbe, és kvalifikálni magunkat a döntőbe, a második forduló feladatára még több időt, figyelmet és energiát fordítottunk, azonban az időnket rosszul osztottuk be, és az utolsó néhány napban már éjszaka is folytatnunk kellett a munkát, hogy elkészüljünk a december 9-i határidőre, végül néhány perccel előtte „letettük a tollat". Pár nappal később közölték az eredményeket, és kiderült, hogy bekerültünk a legjobb 10 csapat közé, és utazhatunk Nagykanizsára február 3-án.

A döntőig egy általunk tervezett játékot kellett elkészítenünk, nem kaptunk semmilyen megkötést, így az előzőeknél több időt fordítottunk ötletelésre, tervezésre. Körülbelül 3 héttel a verseny előtt kezdtük el a kivitelezést, de még ez az idő is kevésnek bizonyult, így az utazás előtt két napot erre fordítottunk, majd a versenyt megelőző délután a helyszínen szerettük volna végleg befejezni. Itt azonban néhány akadályba ütköztünk, ezért reggel 8-ig folyamatosan tökéletesítettük az alkalmazást, és leadtuk a verseny helyszínén.

A döntő feladatának megoldására 8 órát kaptunk, amelyet sikerült is befejeznünk úgy, ahogy az elején terveztük. Az eredményhirdetésen nem tudtuk mire számítsunk, mivel nem láttuk a többi csapat munkáját, de hatalmas meglepetés volt, mikor meghallottuk, hogy második helyezést értünk el. Később a verseny egyik főszervezője elmondta a véleményüket a munkánkról, és felajánlotta, hogy a két utolsó játékunkat megosztják a Google Play áruházban. Javasolt néhány dolgot kiegészítésként, és hozzátette, hogy ugyan nem volt könnyű ráérezni, de élvezet volt játszani vele. Ezt mindannyian nagyon nagy örömmel hallottuk.

A verseny lehetőséget adott nekünk arra, hogy kipróbáljuk magunkat az Androidos játékfejlesztésben, mindannyian rengeteget fejlődtünk szeptember óta, megtapasztaltuk milyen egy igazi csapatban dolgozni, és természetesen nagyon sok élménnyel gazdagodtunk néhány hónap alatt.”