Képzés kereső
Magyar
English
Deutch
Magyar
English
Deutch
Aktualitások

Pályaválasztási füzet 8. osztályos tanulóknak a 2020/2021-es tanévre

Hírek

Széchenyisek Eramsus+ programmal Angliában

2019.11.20
 
Nyílt nap a BSZC Szent-Györgyi Albert Szakgimnáziuma és Kollégiumába - 2019.11.30

Nyílt nap a BSZC Szent-Györgyi Albert Szakgimnáziuma és Kollégiumába - 2019.11.30

2019.11.20
Szeretettel várunk minden Kedves Érdeklődőt November 30-án (szombat) a 8.00 órától tartandó Nyílt Napunkra a BSZC Szent-Györgyi Albert Szakgimnáziuma és Kollégiumába. Tájékoztató füzet
NYÍLT NAP A KÓSBAN

NYÍLT NAP A KÓSBAN

2019.11.20
A Békéscsabai SZC Kós Károly Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája 2019. november 18-án tartotta a tanév első nyílt napját. Az érdeklődők megismerkedhettek az iskola által kínált lehetőségekkel. Az egyes szakmák bemutatásán túl betekintést nyerhettek az iskola életébe, bemutató órákon vehettek részt. A Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara képviselője tájékoztatót tartott a szakgimnáziumi és szakközépiskolai képzést érintő változásokról. Reméljük, mindenki jól érezte magát, és sokakkal találkozunk a következő tanévben. Aki esetleg lemaradt, nem marad ki, hiszen 2019. december 2-án és 16-án újra várjuk az érdeklődőket nyílt napjainkon!
A Világ Legnagyobb Tanórája a Keményben

A Világ Legnagyobb Tanórája a Keményben

2019.11.20
A Békéscsabai SZC Kemény Gábor Logisztikai és Közlekedési Szakgimnáziuma az idén először csatlakozott a 2015-ben elindított kezdeményezéshez. A Világ Legnagyobb Tanórája az első világméretű oktatási projekt, melyen keresztül minden tanuló megismerheti a fenntartható fejlődést szolgáló 17 újonnan megfogalmazott Globális Célt. A Világ Legnagyobb Tanórája program megismeréséhez az Oktatási Hivatal szakembereivel együttműködve online webináriumi képzésen vehettek részt a vállalkozó pedagógusok. A projekt keretében szeptember 30-án a jelentkező 10 osztály interaktív tanórán vett részt, amelyhez a tanulók okostelefonjaikkal csatlakoztak az online kérdések megválaszolásával a menti.com alkalmazás segítségével. Ezt követően a hét folyamán az osztályoknak lehetőségük volt mélyebben foglalkozni a Globális Célok valamelyikével. A program az idén prioritásként a Biodiverzitást emelte ki, de az oktatócsomag lehetőséget biztosított arra is, hogy a tanulók előre tekintsenek a „Milyen világot szeretnénk 2030-ban?” óravázlat segítségével. Több osztály tanulói is megismerkedtek a biodiverzitás fogalmával, a kapcsolódó film megtekintése és megbeszélése után a 17 irányelv közül választottak témákat. Azokat csoportokban tabló készítésével dolgozták fel, amelyeket bemutattak, közösen megbeszéltek és elhelyeztek a tantermek falán. Mások először áttekintették a globális célokat, majd szakmájuknak megfelelően megtervezték, hogy 2030-ban milyen autókkal fognak közlekedni, milyen energiaforrással fognak azok üzemelni. A „Felelős fogyasztás és termelés” feldolgozása során a tanulók egy kérdőív segítségével kiszámították saját ökológiai lábnyomát. Greta Thunberg kampányáról készült videót is többen választották, amely mélyen megérintette a diákokat; néma csöndben, megdöbbenten hallgatták a fiatal lány szavait. Ezek után csoportokban megfogalmazták, hogy ők mit mondanának, ha lehetőségük lenne felszólalni a világ vezetői előtt. Csoportokban dolgoztak a választott feladat szerint a 2030-as fenntartható fejlődési keretrendszer 17 célkitűzésén tabló készítésével. A megbeszélés során jól össze tudták hasonlítani az azonos témában készült megoldásokat. A tervezetteknek megfelelően az óra után az elkészült tablókat a tanterem falán helyezték el. Általában megállapítható, hogy a tanulókat láthatóan érdekelte a téma. A megvalósítás során felmerült bennük az igény arra, hogy a későbbiekben is foglalkozzanak a témával. Rendkívül fogékonyak és tájékozottak voltak a Fenntartható Fejlődési Célok témakörében, amelyre érdemes visszatérni az osztályfőnöki órákon. Erre a legjobb lehetőséget a tavaszi fenntarthatósági témahét adja majd, amire ennek szellemében készülünk. Köszönet a megvalósításban résztvevő diákoknak és pedagógusoknak, segítőknek! Az osztályfőnökök beszámolói alapján összeállította: Ollár Aurél Forrás: https://ensz.kormany.hu/download/9/83/b1000/SDGs_HU_final_UNIS%20(2).jpg (2019.10.19.) https://www.avilaglegnagyobbtanoraja.hu/i/wll-logo-v2.svg (2019.10.19.)
„ Törtek-zúztak…” a Szent-Györgyiben

„ Törtek-zúztak…” a Szent-Györgyiben

2019.11.19
A héten a BSZC Szent-Györgyi Albert Szakgimnáziuma és Kollégiumában önvédelem és intézkedéstaktika óra keretében a közszolgálati ügyintéző osztályokban a töréstechnikát gyakorolták! Törtek-zúztak, kivéve a kezeiket, ami szuper siker!!! Jól működött az új törőbak!
SZAKMAI BEMUTATÓK - MAPEI

SZAKMAI BEMUTATÓK - MAPEI

2019.11.18
A Békéscsabai SZC Kós Károly Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája építős tanulói egy igen látványos és tartalmas szakmai bemutatón vehettek rész a Mapei Kft. jóvoltából. Az érdeklődő diákok és a szakmai tanárok a hidegburkolás alapjaival és korszerű anyagjaival, valamint a speciális (fémre-fára) burkolások legújabb technológiai folyamataival ismerkedhettek meg.
SZAKMAI BEMUTATÓK - KÓSOSOK A NETT FRONTNÁL

SZAKMAI BEMUTATÓK - KÓSOSOK A NETT FRONTNÁL

2019.11.18
A Békéscsabai SZC Kós Károly Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája asztalos tanulói a NETT FRONT Kft. mezőberényi üzemében jártak. Szakmai tárlatvezetéssel tekintették meg a vákuum fóliázás és a magas fényű felületkezelés gyakorlati munkafolyamatait.
Rendhagyó történelemórát tartottak Mex-szel, a négylábú tanítóval

Rendhagyó történelemórát tartottak Mex-szel, a négylábú tanítóval

2019.11.18
Mex-szel, a másfél éves Husky terápiás kutyával motiválják a Szent Györgyi Albert Gimnázium és Kollégium diákjait. A négylábú „tanár” ezúttal a 10. E osztályos tanulók rendhagyó történelemóráján járt. Magda Krisztina, Kutyával Egy Mosolyért Alapítvány habilitációs kutyakiképzője és terápiás kutya felvezetője havonta látogatja a Szent Györgyi Albert Gimnázium diákjait, hogy a terápiás kutyájával tanulásra ösztönözze a fiatalokat. Mosolyt csalt a gyerekek arcára a a négylábú „tanító” – Mex-et tíz hetes kora óta képezzük, idén ősszel vizsgázott, ahol a temperamentumát tesztelték, és gyakorlatot kellett teljesítenie különböző intézményekben. Ahhoz, hogy egy négylábúból terápiás kutya váljon, közvetlennek és játékosnak kell lennie, de az is fontos, hogy a jutalomfalattal motiválható legyen. Mex felülmúlta az elvárásokat, onnantól pedig egyenes út vezetett ide – osztotta meg a felvezető. Hozzátette, az országban csupán három Husky terápiás kutyát tartanak számon, mert – mint mondja – fajtájukból adódóan szeretnek saját döntéseket hozni, hiszen mikor például szánt húztak, dönteniük kellett, merre menjenek, hogy ne szakadjon be alattuk a jég. Ezúttal a Szent Györgyi Albert Gimnázium és Kollégium egészségügyi képzésben résztvevő tanulókhoz látogattak el a terápiás kutyával. Az állatasszisztált óra elején mindenki bemutatkozott Mex-nek, majd megbeszélték, hogyan kell viselkedni a kutyákkal, ápolni, tartani őket. Az óra második felében a négylábú segítő kiosztotta a feladatokat, méghozzá évszámokat kellett a történelmi eseményekkel összepárosítaniuk, akik pedig helyesen válaszoltak a kérdésekre, azokat a barátságos Husky egy trükkel jutalmazta. Ez a harmadik osztály, akikhez ellátogatott Mex, de mikor a folyosón meglátta egy másik tanulócsoport, ők ugyancsak meghívták magukhoz. – Egyelőre kísérleti stádiumban vagyunk, próbáljuk kitalálni, hogyan tudnánk még jobban bevonni a tanulásba Mex-et, mert akár egy összefoglaló órán is nagy segítségünkre lehet az ismétlésben – mondta el a történelem tanárnő, aki maga is elvégzett egy harminc órás képzést, ahol arról tanulhattak, hogyan lehet bevinni az órákra a négylábúakat, hogyan segíthetik az ott folyó munkát. Az óra végén a diákok elárulták, meglepte őket a tanárnő ezzel a kutyával asszisztált oktatási órával , hiszen azt mondta, hogy ma felelni fognak. Hozzátették, remélik hamarosan újra láthatják új kedvencüket. Végül mindenki megölelgette a négylábú „tanítót”, és aki szerette volna, azzal közös fotó is készült. Fotók: Bencsik Ádám Forrás: beol.hu
Nyílt nap a Széchenyiben

Nyílt nap a Széchenyiben

2019.11.18
A Békéscsabai SZC Széchenyi István Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakgimnáziuma és Kollégiuma 2019. november 15-én tartotta nyílt napi rendezvényét. Az érdeklődők tanítási órákat látogathattak meg, illetve az igazgatói tájékoztatón vehettek részt. A következő nyílt nap 2019. december 2-án lesz. Információ a képzésekről, a felvételi eljárásról: részére.
Portugál tanulmányúton az Erasmus+ programmal

Portugál tanulmányúton az Erasmus+ programmal

2019.11.18
A 2019-1-HU01-KA116-060538 "A Keri felfedezi Európát" Erasmus + pályázat keretében 2019. október 26. és november 2. között a Békéscsabai SZC Zwack József Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája 4 tanára vett részt egy portugáliai szakmai tanulmányi úton Bragában. Résztvevő tanárok: Demóné Vig Gyöngyi, Fábián Tímea Beatrix, Nagy Emília és Tóth Gizella Ildikó. A szakmai látogatás célja a kinti szakképzés, vendéglátás, mediterrán életérzés, a konyha ízeinek tanulmányozása volt. A kint töltött napokra így emlékeztek vissza: „Braga városába érkezvén rögtön megcsapott minket a nyugalom, az „ej, ráérünk arra még” hangulat. A közlekedési látszólagos káoszban is csendben, rendben vette tudomásul mindenki, hogy előbb vagy utóbb, de úgy is rákerül a sor, ha idegeskedik se halad gyorsabban. Ugyanez jellemezte a boltokat, piacokat, kávézókat, éttermeket. Kedves, mosolygós eladók, pincérek – itt-ott elvétve akadt morcos közöttük. A fiatalok beszélnek angolul, aki pedig nem, azt rögtön valaki kisegíti: munkatárs, vendég. Így vagy úgy, de senki nem maradt kávé, nata (nemzeti süti) nélkül, ami fillérekbe kerül. A vendéglátóhelyeken megkóstoltuk a tengeri herkentyűket is, de a csirke, marha- és disznóhúsos ételeket összehasonlítva új ízkombinációkat is felfedeztünk. A kolbász sem maradhatott ki – érdekes, teljesen más ízvilág. Idegenvezetőnktől a helyi disznótorokról is kaptunk beszámolót: csalódva nyugtázta, hogy a szemünk se rebben, nálunk akár nagyobb „disznóságok” is történnek egy-egy alkalomkor. Természetesen a híres portói borokból is kaptunk kóstolót, melyek jól passzoltak a mediterrán konyha ízeihez, fűszereihez. A borravaló nem elvárás, de örömmel veszik a miénkhez hasonló, kb. 10%-os elismerést.A csodaszép csempével díszített, felfelé törekvő házikók, a műemlékjellegű épületek között sétálva Portóban, a nemzet bölcsőjének számító Guimaraesben vagy Bragában mindenhol ráérős, a sziesztát szent és sérthetetlennek tartó lakosokat láttunk, akik igen sokfelől érkeznek, hisz a helyiek mellett a társadalmi különbségeket színesíti a korábbi portugál gyarmatokról, az afrikai és kelet-európai országokból érkező bevándorlók. Alapvetően befogadók, a minket vendégül látó, a Mobility Friends interkulturális szervezet Campusán is ezt a barátságos fogadtatást tapasztaltuk. Bátrabbak, akár hibákat elkövetve is meg mernek szólalni angolul, nem a tökéletességre, hanem az érthetőségre törekszenek. Példát vettünk róluk: a hét végére már mi is magabiztosabban kommunikáltunk velük. A közoktatási rendszerükről megtudtuk: náluk 18 éves korig tankötelezettség van. Az alapiskola 3 ciklusra oszlik 1-9. osztályig: az alsó tagozat 1-4., a 2. szint 5-6. és a harmadik: 7-9. osztályig. A korai, iskola előtti – nálunk kötelező óvodai – ellátás nem egységes és komoly pénzbe kerül. A középiskola a 10-12. évfolyamot öleli fel. Két ága van: a középfokú oktatás akadémiai ága a továbbtanulásra, az oktatás rövid ciklusú, 11 szakirányú tanulást kínáló szakmai ága a munkaerőpiacra készít fel. A felsőoktatásban nincs állami hely, csak fizetős. Az hasonló bolognai rendszerű: BSc és MSc. Diákjaink a visszatérésünk előtti napokban kezdtek hozzá 4 hetes kinti tapasztalatszerzésükhöz. Kíváncsian várjuk őket haza, hogyan érezték magukat, ők belülről vajon mit tapasztaltak a vendéglátói oldalról? A munkaadók a korábbi magyar tanulókról pozitívan nyilatkoztak: jó szakmai felkészültségű, talpraesett diákok jártak eddig náluk, megelégedéssel szóltak róluk. Várják a következő kiutazó csapatot is szeretettel. Bízunk benne, többen kedvet kapnak majd az uniós tapasztalatszerzéshez, hiszen kivételes lehetőség ez a jövőben nagyot álmodni merő szakácsok, pincérek, eladók, vendéglátósok, turisztikások számára!Nekünk pedig a szakmán túl, jó volt megtapasztalni egy tőlünk távolabb lévő ország hétköznapjait - egy kicsit tükröt tartott ez a sok tapasztalat most nekünk. Mióta hazajöttünk, figyelem az itthoni közlekedést, a vásárlást a piacon, boltban a kiszolgálást. Vajon minket hogyan láthatnak mások?”
Békéscsabai Szakképzési Centrum
5600 Békéscsaba, Gyulai út 32/1. centrum@bszc.hu 06 66/441-314
felnőttképzési nyilvántartási szám: E-001278/2015
Békéscsabai Szakképzési Centrum
5600 Békéscsaba, Gyulai út 32/1.
06 66/441-314
felnőttképzési nyilvántartási szám: E-001278/2015