Befektetés a jövőbe

Fejlesztő foglalkozások a Keményben

Tari Erika
Az év eleji készségfelmérés alapján megalakult a tanulócsoport. Az első alkalmak során meghatároztuk a csoport működésének kereteit, illetve a célokat. Különböző tesztek és játékos feladatok keretein belül igyekeztünk minél jobban megismerni egymást.

A gyerekek különböző családi és szociális háttérből származnak, különféle érdeklődési területtel rendelkeznek. A tanulmányi helyzet értékelése, megbeszélése folyamatosan zajlik. Új tanulási stratégiákat és módszereket ismertek meg a gyerekek, mely elősegíti a középiskolai tanulmányaikat.

A tantárgyi fejlesztés különösen idegen nyelvből (angol és német nyelvből) valósult meg. A szókincsfejlesztési, szövegértési és íráskészség gyakorlatok mellett országos szótárversenyen vettünk részt, mely során online feladatokat kellett megoldani három fordulón keresztül. Mindemellett az informatikai készségek fejlesztését is elkezdtük, a „Programozd a jövőd” előadáson vehettek részt a tanulók.

A félévi eredmények azt mutatják, hogy a közös munka jó irányba halad, a tanulócsoport két tagja az osztály legjobb tanulmányi eredményét érte el.

 

Horváthné Szalai Angelika
A legfontosabb feladat a tanulócsoport vezetése és működtetése. Az egyes foglalkozásokon az év eleji készségfelmérés eredményei alapján dolgozunk a diákokkal. Igyekeztem minél jobban megismerni a diákok személyiségét, családi hátterét, érdeklődési körét.

Feladatnak tekintettem a diákok önismeretének fejlesztését. A lelki problémával küzdő tanulót eljuttattam az iskolapszichológushoz. A tanulási stílusuk feltérképezése után megbeszéltük a különböző tanulási technikákat, a számukra leghatékonyabb módszereket javasoltam. Az alapkészségek fejlesztése során előtérbe került a szövegértés, a szövegalkotás, a helyesírás és a matematika. Emellett tantárgyi megsegítést történelem tantárgyból nyújtottam nekik, közösen készültünk a témazáró dolgozatra. A félévi tanulmányi munkát értékeltük, a tapasztalatokat megbeszéltük.