Tavasszal véget ért a digitális munkarend, és a Vízmű épülete ismét megtelt élettel. A diákok örömmel, közösségi élményekre kiéhezetten tértek vissza az osztálytermeikbe. A rendeletek értelmében még korlátozottak az osztályprogramok szervezésének lehetőségei, de a szabályozások ellenére is lehetőségünk van olyan programok lebonyolítására, amelyek az iskola falain belül is igazi közösségi élményt nyújtanak.
A 9. E osztály Körömi Kitti iskolapszichológus vezetésével május utolsó péntekén egy különleges küldetést teljesített: 5 (tojás) ügynököt kellett eljuttatniuk a bázisról (tanterem) a célpontra (iskolaudvar) sértetlenül. A véletlenszerűen összeállított csapatok kezdő feladatai a csapatnév kiválasztása, majd a tisztségek kiosztása volt: minden csapat választott egy csapatkapitányt, egy kereskedőt, egy időfelelőst és egy tervezőt. Ezután megismerték a küldetés részleteit: megadott eszközök használatával védőeszközt kellett építeniük a tojások köré. Cél: az iskolaépület második emeleti ablakából kidobva ne törjön össze a tojás.
A csapatok nagy lelkesedéssel álltak neki a feladat teljesítésének: az időfelelős felügyelete alatt, a csapatkapitány vezetésével sorra készültek a látványosabbnál látványosabb védőfelszerelések. A kereskedők feladata volt a csapatok közti esetleges eszközcsere lebonyolítása, a tervezők pedig megtervezték, majd felügyelték a kivitelezés folyamatát.
20 perc eltelte után elérkezett a nagy pillanat: az osztály tagjai az osztályterem ablaka alatt izgatottan figyelték, ahogy Körömi Kitti egymás után kidobja a „felöltöztetett” tojásokat. A földetéréseket nagy ováció fogadta. Viszont a projekt még nem ért véget: a csapatoknak óvatosan ki kellett bontaniuk tojásokat, hogy lássák, sikeresen hajtották-e végre a küldetést. A tanulók nagy örömmel fedezték fel, hogy majdnem mindegyik tojás ép maradt, viszont az egyik ügynök „halálos sérülést szenvedett” kicsomagolás közben.
A feladat a program menetének kiértékelésével zárult. A tanulók élvezték a közös munkát, nagyon örültek, hogy kikapcsolódhattak, és mindezt együtt tehették meg. A feladat valódi célja a stratégiai gondolkodás és az együttműködés volt, ez pedig kivétel nélkül minden csapatnál megvalósult.
Tóth Elvira - osztályfőnök