„A művészinastól a nagymesterekig” címmel, a hazai és határon túli köznevelési intézményekben működő komplex tehetséggondozó programok támogatása céljából a BSZC Szent-Györgyi Albert Szakgimnáziuma és Kollégiuma eredményesen pályázott és részesült 1.8 millió forint támogatásban.
A program célja az Alkotóház „IpARTy” c. interaktív programjának a megvalósulása, amelyre 2018. márciusában kerül sor.
A rendezvény során lehetőség van a tehetséges művészetis fiatalok bemutatkozására, tehetségük kibontakozására, kapcsolatok teremtésére és a közösségformálásra, ahol tapasztalt öreg diákokkal találkozhatnak, elismert művészekkel dolgozhatnak a háttérben.
A felkészülés során a fiatalok művészeti tudása gazdagodik, önismeretet szereznek, emberismeretet és az élet lényegi megformálását fejezik ki. Alkotásaik által, saját gondolkodásmódjukban erősíti Önmagukat. A foglalkozásokon játékos, térbeli feladatokkal fejlesztik személyiségüket, széles skálán, gazdag ismeretekre tehetnek szert a különböző technikák megismerésével, amellyel kreativitását és egyéni fejlődésének megnyílását segíti elő.
Az alkotó folyamatok során rálátást nyernek, hogyan jut el egy ember az üres vászontól, az elképzelésétől az Aha élményig, amely által vizsgálhatja és tudatosan fejlesztheti képességeit.
A program keretében a Munkácsy Mihály Múzeumban Múzeumpedagógiai foglalkozás és a Jankay Galériában kutatómunka, vázlatolás, rajzolás is várja a fiatalokat.
A műhelymunkák, gyakorlatilag minden résztvevő összes alkotása kiállításra kerül időrendi sorrendben, amin keresztül láthatóvá válik a közönség felé, hogy hogyan lettek a kis művészinasok nagymesterré. A Munkácsy Mihály munkásságának családfa állítása egyedülállóan kapcsolja össze a mai kortárs alkotó fiataljait a nagymesterrel. Szintén az IpARTyn kerül sor a „Jankay és a divat” c. divatbemutatóra, ahol a résztvevők a mai divatnak megfelelő ruhákon, textileken mutatják be saját tervezésű és készítésű alkotásaikat. Ehhez felhasználva Jankay Tibor absztrak gyűjteményéről, törzsi alkotásairól a szimbólumokat, festéseket és jeleket. Teljesen egyedi módon a résztvevők a textileket saját maguk festik, hagyományos eljárással és a ruhákat is maguk szabják-varrják. Az egyéni fejlődések az iskolapszichológus által összeállított tesztek felmérésével, azok értékelésével kimutathatóak. Az egész éves munka és a rendezvény létrehozása, annak sikere, maga az eredmény.