Új kezdeményezés elindítására vállalkozott a Trefort Közlekedési csapata. Elektromos járművekkel (motor, moped, autó) tartanak rendhagyó gyakorlati órát az autós szakmában tanulóknak, kapcsolódva az alternatív járműhajtási technikus képzés tananyagához. Kiss Péter és Komáromi Zoltán tanár urak mentorálása mellett a diákok megismerhetik, kipróbálhatják, sőt, ügyességi „driving”-vetélkedőn vehetnek részt a program során, melyhez az iskola minden érdeklődő diákja csatlakozhat. A kezdeményezés az Európai Mobilitási Hét programsorozathoz kapcsolódik, melynek témája a környezetbarát közlekedés népszerűsítése és támogatása. Ebben a Meszlényi-Autó Kft. partnerséget vállalva, rendelkezésünkre bocsátott egy elektromos autót a program idejére, szélesítve az iskola eszköz repertoárját és támogatva az ügy fontosságát.
„Egy nagy változás van folyamatban. 2025-el megjelennek az önvezető haszongépjárművek, és 2040-ig fokozatosan kivonják a személygépkocsi értékesítésből a belsőégésű motoros járműveket. Ez azt jelenti, hogy új autóként, vagy használtan külföldről behozva (honosítással) nem lehet majd benzines vagy dízelmotoros gépkocsit forgalomba hozni. Persze ami már forgalomban van, az maradhat. De meddig? Nem lesz alkatrész, mert senki sem fog gyártani. Azaz kb. 10 év alatt azok is elfogynak. 2040-re a hybridek sem futhatnak majd, hiszen azokban is van belsőégésű motor. Ez a mostani technológiai robbanás. Bekövetkezik akkor is, ha nem tetszik a motorsport rajongóinak. A kormány terve szerint: 2022-től a 25000 főnél nagyobb lélekszámú településeken a tömegközlekedés csak elektromos hajtású lehet. Ez a helyijáratok buszainak teljes cseréjét jelenti majd.
Mit fog csinálni egy szerelő a jövő személygépkocsiján? Mi lesz a szakmájával?
Azt hiszem, mindannyian tudjuk a választ: vagy fejlődik az új technológia felé, vagy megszűnik.
Ezért fontos most jó irányt választani.
Aki most alternatív járműhajtási technikus szakmát választ, annak minden jogosítványa meglesz ahhoz, hogy szerelhesse a még futó hagyományos hajtású járműveket, a villamos hajtásláncokat és a hybrid és hidrogénhajtású járműveket is.
És mikor is fog ez megvalósulni? A most beiratkozók 6 tanév alatt sajátíthatják el az ismereteket vagy érettségi után 3 év alatt. Pont akkor, amikor égető szükség lesz erre a szakképzettségre. Azaz, lesz jól fizető szakmája, megbecsülése, jövője.” (Komáromi Z.)