A Békéscsabai SZC Széchenyi István Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakgimnáziuma és Kollégiuma tanulói részt vettek a Csabagyöngyében megrendezett Digitális Turisztikai Workshopon 2017. november 17-én.
A rendezvény a Magyar Turisztikai Ügynökség a Google Magyarországgal együttműködésében valósult meg. A program alapvető célkitűzése a digitális kompetenciák és készségek fejlesztése, ezért turisztikai ágazati workshopokat rendeznek Budapesten és három vidéki helyszínen.
Az intézmény turisztikai ágazati képzésben részt vevő két tanítási nyelvű 12.F osztályos tanulói is részt vettek az eseményen Aradszky Ilona tanárnő vezetésével.
Kaplonyi Dóra így foglalta össze az eseményt: „Három előadást hallgathattunk meg. Az elsőt Dr. Várady Zsuzsanna, a Magyar Turisztikai Ügynökség szakembere tartotta az új országos turizmusfejlesztési stratégiáról, amely a tervek szerint 2030-ig fog megvalósulni. A workshop lényege az volt, hogy segítsenek a vállalkozásoknak a digitális világ adta lehetőségek kihasználásában.
Hallottunk még előadásokat a magyarországi internethasználatról, hogy milyen közösségi oldalakat használnak leginkább hazánkban. Szó volt még a weboldalak fontosságáról, illetve megismerkedhettünk a Google különböző oldalaival, amelyek mind segítik a vállalkozókat az online jelenléttel kapcsolatban.
A workshop minden előadása érdekes és magával ragadó volt, hasznos információt nyújtottak az aktuális internethasználatról és arról, hogy a mai világban hogyan is érhetnek el a vállalkozások tényleges, hosszú távon magas profitot. Örülök, hogy részt vehettem ezen a rendezvényen, mivel az itt szerzett ismereteket biztosan kamatoztatni tudom majd májusban a komplex szakmai érettségin.”
Osztálytársa, Szabados Fannira is hatással voltak a rendezvényen hallott információk: „Rendkívül tetszett az előadás, hiszen újabb ismereteket szerezhettem a turizmusról. Az előadók rendkívül nyitottak és közvetlenek voltak velünk, kérdésekkel és bemutatókkal tették színesebbé a napunkat.
Az esemény célja az volt, hogy felhívják a figyelmünket arra, hogy szembe kell néznünk a felgyorsult világgal, az új technológiával. El kell fogadnunk ezt az új digitális környezetet. Ezért rendeznek az ország és a világ különböző pontjain workshopokat, amit mi, turisztikai szakembereknek tanulók, csak úgy definiálunk, hogy „egy adott szakterület iránt érdeklődő emberek találkozója”, melynek célja, hogy közös munkával valami újat hozzanak létre az adott témában.”