Ugrás a fő tartalomra

5600 Békéscsaba, Gyulai út 32/1.


66/441-314

Széchenyi 2020

Projektek


Dropping Off Drop Outs

Projekt szerződésszáma: 2019-1-ES01-KA229-064186_3

Projekt időtartama: 2019.09.01. – 2022.08.31.

A projekt az Európai Unió Erasmus+ programjának pénzügyi támogatásával valósult meg, támogatási összeg 18415 euró.

A projekt bemutatása:

A korai iskolaelhagyás (ESL) az egyik legnagyobb kihívás, amellyel az európai oktatáspolitika jelenleg szembesül. Több mint négymillió fiatalt érint, akik az esetek többségében nem találnak munkát, vagy alacsony képzettséget igénylő és gyakran instabil munkahelyeken dolgoznak. Ezért nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy az iskolai lemorzsolódás következményekkel és költségekkel jár a társadalom számára, és ezt prioritásként kell kezelni. Ezek a fiatalok általában az alacsony önbecsülés, a kudarc érzése, a megbélyegzés és a társadalmi kirekesztés spiráljába kerülnek. Az ilyen típusú tanulókkal szerzett tapasztalataink azt mutatják, hogy általában közös utat járnak be: sokan közülük alacsonyan képzett, szociálisan és gazdaságilag hátrányos helyzetű családi háttérrel rendelkeznek, amely csekély támogatást biztosít számukra. Az iskolai kudarc általában negatív iskolai hozzáálláshoz vezet, ami hiányzásokkal és végül iskolaelhagyással végződik.

Az ESL kezelése során a hangsúlyt az egyén hiányosságaira, sőt pszichológiai problémáira helyezték. Célunk, hogy elhatároljuk magunkat ettől az elavult megközelítéstől, és a problémát összetettebb jelenségként vizsgáljuk. Ez a projekt innovatív hozzáállást nyújt az ESL kezeléséhez.

A kortárscsoport jelentős szerepet játszik az érintett tanulók motiválásában és támogatásában. Alapot kívánunk teremteni minden iskolában egy olyan kortárstanácsadó program jövőbeli megvalósításához, ahol a saját, az esetek többségében az ELS-t legyőző tanulók elkísérhetik és támogathatják a veszélyeztetett tanulókat.

Az egyénre való összpontosítás az oktatási rendszerek és a tanárképzés strukturális hibáinak elrejtésére irányult, mentesítve az iskolát felelőssége alól. A korai iskolaelhagyók általában negatív kapcsolatokat építenek ki legalább egy tanárral szemben. Szeretnénk előmozdítani annak fontosságát, hogy a tanárokat a pedagógiai kihívások „megváltoztató ügynökeinek” tekintsük hosszú távon. A szociális készségek, valamint a tanulókkal való pozitív kapcsolatok kialakítása a legfontosabbak az oktatási folyamatban. Tudatosítanunk kell az iskolákban szerepük fontosságát, és meg kell adni a tanároknak a szükséges eszközöket.

A családi környezet döntő szerepet játszik a gyermekek tanulmányi sikerének jövőjében. A partnerség célja a szülők, iskolák és más külső partner közötti párbeszéd fokozása és elősegítése. Úgy gondoljuk, hogy a szülőket fogadni és támogatni kell.

Ha teljes mértékben meg akarjuk érteni a korai iskolaelhagyás természetét, nem feledkezhetünk meg arról, hogy az egyént állítsuk be központi tengelyként. Megközelítésünk az lesz, hogy olyan személyeket vonjunk be, akik megoszthatják saját sikerélményeiket az ESL-et követően, két célt szem előtt tartva: az esetleges iskolai lemorzsolódás megelőzése és azok motiválása, akiket az iskolaelhagyás veszélye fenyeget. Ennek a partnerségnek a fő célja a korai iskolaelhagyás és a hátrányos helyzet leküzdésére szolgáló eszközök kifejlesztése, amely minden tanuló számára lehetővé teszi a sikert.

A projekt céljai:

  1. Együttműködés erősítése a külső érdekelt felekkel, mint olyan szervezetekkel, amelyek támogatni tudják az iskolaelhagyás és/vagy társadalmi kirekesztés veszélyének kitett diákokat és családokat. Létrehozunk egy adatbázist a hátrányos helyzetű (iskolából lemorzsolódó) fiatalokkal foglalkozó (helyi szintű) szervezetekről. Ez az adatbázis elérhető lesz a projekt weboldalán és az egyes iskolák honlapján.
  2. A családok bevonása az iskolai életbe, erőforrásokat és támogatást biztosítva számukra a gyermekeik problémáinak megoldásához, valamint eszközöket az iskolaelhagyás kockázatához vezető magatartás megfigyeléséhez. A családok részt vesznek a projektben, és részt vesznek minden helyi szintű mobilitásban. Ezenkívül részt vesznek a külső érdekelt partnerek által szervezett szemináriumokon.
  3. A társadalmi beilleszkedés elősegítése a tanárok, mint a változások előmozdítóinak erősítése a társadalmi befogadás kontextusában, megadva a szükséges támogatást és képzést az inkluzív pedagógiában, hogy segítséget adjanak a szegénység és/vagy társadalmi kirekesztés veszélyének kitett tanulóknak.
  4. Inkluzív oktatás biztosítása minden gyermek és fiatal számára, amely felveszi a küzdelmet a rasszizmus és a diszkrimináció bármilyen formája ellen, előmozdítja az állampolgárságot, és megtanítja őket megérteni és elfogadni a vélemény-, meggyőződés-, hit- és életmódbeli különbségeket, a jogállamiság, a sokszínűség és a nemek közötti egyenlőség tiszteletben tartása mellett.
  5. A kortárs tanácsadó osztály megvalósításának alapjainak megteremtése minden iskolában, hogy a kortársak mentorként, oktatóként és példaképként járuljanak hozzá a lemorzsolódás veszélyének kitett tanulók magatartásának megváltoztatásához.
  6. Olyan támogató tevékenységek létrehozása, amelyek segítik a tanulókat a motiváció növelésében, és megtalálják azokat az ingereket, amelyek csökkentik az iskolaelhagyáshoz kapcsolódó tehetetlenség, értelmetlenség és rendkívüli motivációhiány érzését.
  7. Új és a megszokottól eltérő oktatási rendszerek, módszerek és technikák feltérképezése, összehasonlítása, megismerése és megosztása.
  8. A más kultúrákból származó emberekkel szembeni tévhitek és intolerancia lebontása.
  9. Tisztában lenni a kisebbségek integrációját elősegítő nemek közötti egyenlőség , rasszizmus és diszkrimináció kérdéseivel.

 

Projekt partnerek:

  1. Centro San Viator (koordinátor)
    SAN CRISTOBAL, 2; 48190 Sopuerta; País Vasco; Spanyolország
    http://www.sanviator.com
  1. Istituto di istruzione Superiore "Curie Sraffa"
    Via F.lli Zoia, 130; 20153 Milánó; Lombardia; Olaszország
    http://www.curiesraffa.it
  1. Békéscsabai SZC Zwack József Technikum és Szakképző Iskola
    Gyulai út 32.; 5600 Békéscsaba; Békés; Magyarország
    http://www.zwackkeri.hu
  1. Atakum Anadolu Imam Hatip Lisesi
    Yeni Mah. Ali Gaffar Okkan Cad. No22; 55210 Samsun; Samsun; Törökország
    http://atakumaihl.meb.k12.tr

 

Projekt találkozók:

  1. Törökország
  2. Spanyolország
  3. Magyarország



KIMIKK
Széchenyi 2020

    • SZC logo fehér
    • Békéscsabai Szakképzési Centrum

      5600 Békéscsaba, Gyulai út 32/1.

    • Telefon: 66/441-314

      E-mail: centrum@bszc.hu

      OM azonosító: 203029

      Felnőttképzési nyilvántartás száma: E/2020/000209


    2024Békéscsabai Szakképzési Centrum